Vrei să-ţi deschizi o afacere? Ţi-am pregătit un ghid!

  • Librăria Indaco
Featured image

Cartea „Ghid Practic Pentru Antreprenori” este un instrument de lucru pentru antreprenorii aspiranţi, o colecţie de sfaturi antreprenoriale menite să încurajeze şi să inspire oamenii cu idei să treacă la acţiune şi să le concretizeze.

Câteva cuvinte despre carte

Ghidul este prima carte despre antreprenoriat scrisă colectiv de oameni de afaceri din România, membri ai comunităţii Romanian Business Leaders.

Ghidul Practic pentru Antreprenori este construit pe baza experienţei directe a opt antreprenori şi şefi de companii din România, rezultatul unuia dintre proiectele generate la prima ediţie a Romanian Business Leaders Summit, din februarie 2012.

Cartea conţine nouă capitole care conduc cititorul de la punctul critic de autoevaluare a profilul de antreprenor, până la a-şi construi propriul plan de afaceri. Ghidul permite realizarea planului de afaceri în ritm cu parcurgerea conţinutului, trecând prin capitole dedicate marketing-ului, vânzărilor, finanţelor, resurselor umane şi dreptului comercial.

Un scurt extras

„Ghid practic pentru antreprenori” de Daniela Creţu, Felix Daniliuc, Radu Manolescu, Mihai Marcu, Robert Maxim, Felix Pătrăşcanu, Luminiţa Roman, Nicoleta Stoian

CAPITOLUL 3 – Finanţarea afacerii

„Finanţarea afacerii pe care plănuieşti să o lansezi include identificarea surselor de fonduri monetare şi absorbţia lor în afacerea dorită. Identificarea acestor fonduri şi maparea lor la un nivel înalt reprezintă primii paşi în procesul de finanţare.

Pentru început, trebuie să iei în considerare următorii paşi preliminari:

1.  Identifică necesarul estimat pentru finanţare;

2.  Defineşte durata de finanţare;

3.  Marchează garanţiile care pot fi oferite – dacă este cazul;

4.  Identifică nivelul de control asupra afacerii pe care eşti dispus să-l cedezi finanţatorilor sau posibililor investitori;

5.  Identifică sursele de finanţare disponibile sau care pot fi accesate direct de către tine (surse personale, credite bancare, granturi, atragerea de investitori);

6.  Calculează fondurile disponibile pe fiecare sursă de finanţare;

7.  Calculează costurile aferente fiecărei surse de finanţare în parte;

8.  Prioritizează cele mai profitabile surse de finanţare.

După identificarea posibilităţilor de finanţare şi verificarea fezabilităţii atragerii acestora, urmează etapa estimărilor de venituri, a construirii fluxurilor de numerar şi a identificării concrete a necesarului de finanţare. Dacă finanţarea nu este fezabilă şi capitalul disponibil este insuficient, cei 8 paşi enumeraţi mai sus trebuie repetaţi.”

Articole relaţionate

«Articolul anterior Articolul următor»